sömnjidder.

Som de flesta vet så har jag grova sömnproblem, därför besökte jag för en tid sedan en psykolog och fick tips och råd om detta, och för att "attackera" det från båda sidor gick jag även till en doktor. Psykologbesöket gav mig, om jag ska vara uppriktig, inte så mycket. De flesta råd är jag redan medveten om, ligg inte i sängen i flera timmar, gå upp och försök skringra dina tankar, prova andningsmetoder, sömnrestriktion, otaliga naturläkemedel har jag också testat jada jada borde fan vara sömnprofessor vid det här laget efter så många timmars research som jag ägnat mig åt i detta ämne. 

side note: det roligaste som finns är när folk som inte har någon som helst insyn i sömnproblematik säger "drick ett glas varm mjölk innan du lägger dig, så ska du nog kunna sova'" HAHAHAHA jävla fkn nollor. vill spy i deras ansikten för de vet inte hur förstörd en människa kan bli utan sömn och hur viktig den är för välbefinnandet och livskvaliteten. Alla sover dåligt något gång, men mitt eget fall är rätt extremt.

Hur som haver. Hos läkaren jag besökte gick det snäppet bättre. Där fick jag insomningstabletter av sorten Zolpidem STADA 5 mg och jag tog den första igår. Jag har alltid varit skeptiskt emot receptbelagda sömnläkemedel, det ska sägas. men det är som en sista utpost. Jag var ganska rädd inför att ta den, för att jag vet inte vad som händer och det är en läskig känsla. Men det som hände var att jag vaknade i grov chock utan att fatta när eller att jag somnat, kom typ inte ihåg någonting, kollade på klockan och den var 5 på morgonen, jag sprang på toaletten och sedan somnade jag om. Jag har inte känt mig mer groggy än vanligt idag, och har varit på ett fantastiskt humör överlag.

ska jag erkänna så har jag sovit bättre i januari månad än på väääldigt länge, men nu när jag har påbörjat min praktik så vet jag att jag är stresskänslig & det påverkar sömnen, och att dessa tabletter ska användas i nödfall och inte är en långsiktig lösning.

ville bara berätta hur det var för mig. och jag kommer fortsätta att skriva om det framöver.

love n light and lotsa lotsa sleep to u

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0