mot nya tider.

VIPS så var jul, nyår och hela alltet över. Känns knappt som att det har ägt rum, om jag ska vara ärlig. Ofta känner jag mig förvirrad, vet inte var i tiden vi befinner oss. finns det något ord för det? Har varit utan arbete ett tag nu och måste erkänna att det är fettttttt härligt, något som kanske är förbjudet att säga. Snart börjar nog hamster-ekorr-hjulet att snurra igen. Tror jag behöver år av återhämtning från mitt förra jobb, är fortfarande för utmattad för att ta mig an nya grejer. aja, det var inte vad det här inlägget skulle handla om ALLS!

Tyckte istället att det kunde passa med en liten summering över mitt 2015.

Trots att det har varit mitt mest stressade år hittills med mindre fritid än tidigare har det varit mitt mest spännande och glädjefyllda år. Det är roligt hur det kan vara både och, för riktig skit har hänt. Att jag samtidigt kan se det som ett awesome år, det positiva väger över det negativa. 

här kommer lite plus å minus:

+ I april träffades jag och Aziz, på jobbet. hela den restan har varit otrolig, bästa grejen på året!
+ Hade riktigt underbara kollegor på restaurangen där jag jobbade. otippat att en skulle dela så mycket skratt med medelålders män från Pakistan.
- Jag var sjuk mer än jag varit på flera år, mycket tror jag för att jag inte hade så mycket fritid och var stressad jämt. och pga stressen blev sömnen sämre plus arbetsmiljön som jag mådde dåligt i. Mycket tyngde mig.
+ På grund av den dåliga arbetsmiljön och att jag mötte vidriga härskartyper har jag humbled myself än mer och har lätt för att känna av falskhet i andra människor och vill bara ännu mer vara mitt autentiska jag. Jag har också lättare att stå upp för mig själv. NO FAKE. jag tror att alla människor kan lära en någonting, kanske speciellt de hemska en stöter på.
- All oro i världen, den går inte att bortse. världen led. Trots all negativ nyhetsrapportering var året det bästa för mänskligheten nånsin . det betyder inte att vi kan luta oss tillbaka, det finns såså mycket att göra, att försöka agera som kraft emot det negativa som tagit fäste i vårt samhälle.
- Min oerhörda trötthet och sömnproblem.

Saker jag gjorde för första gången:
Var på på bröllop
Besökte IKEA
Var på Liseberg och såg Silvana Imam & Beatrice Eli
tatuerade mig i färg
låg med en omskuren penis hhhhhhhhhhhahahaha
Var på Ullevi
fyllde 25

År 2016 ska jag jobba mer på att vara närvarande i stunden, ta långa promenader, ha utvecklande diskussioner. bara utveckla moiself, jobba på sömnen och hitta det där lugnet. i mars ska jag åka till London med syrran, utomlands första gången i mitt liv, och det kommer bli skitspännande! 
en ny jobbmöjlighet har också kommit upp, så lär inte behöva gå runt fattig. 
2016 is mine for the taking.

Några favvobilder från året som gått:

favvoselfien

 

 



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0