Vad är din kamp, Belinda Olsson?


De flesta av oss har inte undgått att se (eller att höra om) serien "Fittstim - Min kamp", där Belinda Olsson ger sig ut för att ifrågasätta feminismen och om den gått för långt osv osv. Det har förts väldig twitter-debatt om det här. Många smarta feminister har redan uttalat sig om det här väldigt bra, men jag vill ändå inte hålla käften, för jag fattar egentligen inte vad Belinda vill med denna serie, mer än att svärta ner feminismen och späda på det dåliga ryktet än mer. "Fittstim - min kamp" är ingenting annat än en subjektiv självcentrerad spya där Belinda är koncentrerad på sina egna frågeställningar och sitt eget perspektiv. Att hon ens har mage att bjuda in Pär Ström och fråga om männen i Sverige är "kuvade", hahaha. Det ger antifeminismen kött på benen. Och som Lady Dahmer har skrivit i sin blogg, detta är vissa människors första möte med feminismen. Och detta är vad de får se. Vart är det bredare perspektivet?

Tanken om att det faktiskt på riktigt skulle komma ett utbildande program som lär de stora massorna om feminism, tänk om det skulle vara så.

Vad fan är din kamp, Belinda Olsson!? Vet du själv det?

Om en ser på något positivt som kommit ur dethär: Feministiskt Initiativ har fått fler väljare tack vare programmet, samt på grund av av manifestationerna om samtyckeslagstiftning samt hashtagen #mörkertalet på twitter. Så feminismen är högst levande i Sverige. Och det händer grejer! Själv gick jag med i F! i förra veckan, och det kändes så jävla stärkande.

Adios.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag var på den pubkväll som Pär Ström anordnade och där den feministiska mobben dök upp. Jag kan med gott samvete säga att det inte var trevligt alls. De var mycket aggressiva och delade upp sig runt borden och idiotförklarade oss alla. Teckningar delades ut med en delad penis m m.
I täten var Marias Sveland och Mian Lodalen. Att Maria Sveland sen skrev en bok om det hat hon fick utstå kan väl bara kallas dubbelmoral.

Svar: shit vad kränkt
Milla V

2014-01-31 @ 12:43:08

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0