Thanks for telling me I look tired instead of saying I look like shit.

Folk som säger att en ser trött ut. Haha. Vi vet alla att säga att "du ser trött ut" bara är ett artigare sätt att säga att "du ser ut som skit", till någon. Jag är oförstående till människors konstanta, oförtröttliga och tourettesliknande behov av att kommentera andras utseenden, som om det vore en objektiv sanning. Som om det vore deras gudagivna rättighet att berätta det för dem! Jag tycker öht kommentarer om yta är onödiga. Både av den negativa och den positiva sorten. För vi behöver bekräfta varandra för de vi är som personer, inte hur vi ser ut. Det ger ju luft åt upprätthållandet av ouppnåeliga ideal.

Nu menar jag inte att jag per automatik tycker dåligt om en människa för att hen ger mig en sån kommentar, men eftersom att jag fått en hel del såna den sista tiden tänker jag bara: "VARFÖR!?!?!". Jag ÄR trött, och jag ÄR sliten. Vad vill en uppnå med en sådan kommentar!?

Jag förstår inte behovet någonstans. Säg bara inget alls istället. För vad ska en göra med den informationen egentligen!? Det gäller ju inte bara kommentarer som den, utan även andra. Jag tror många kan relatera till det här. Det är en liten bild av ett större problem. Förstår inte vad som ger folk rätten till att jämt och ständigt vädra sina åsikter om andras kroppar. 

Lever lite efter regeln: har du ingenting snällt att säga så knip bara igen foderluckan.
Det är ett snällare sätt av mig att säga: Håll bara käften.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0