Sluta särskriva.

En liten rolig anekdot om det här med att särskriva.

Jag går runt på Hemköp och ska handla livsmedel. Och min familjemedlemmar brukar ofta ringa mig och säga "köp det å det, å det, å det också". Så får jag ett sms av syrran där det står "köp falukorv ring".
Aha, ok. Hon ville att jag skulle ringa, så jag ringer upp henne, förväntar mig att hon ska fylla på listan av saker jag ska köpa. 

Samtalet:
M: "hallå?".
Jag: "Hej".
M: "Vad är det?`"
Jag: "vadå, du skrev ju att jag skulle ringa?"
Hon: "Nej,det gjorde jag inte".
Jag: "Joho, det gjorde du visste. Du skrev köp falukorv ring på sms. (min syrra är generellt bra på att särskriva, och att inte använda kommatecken, så jag trodde hon hade missat det)
Hon: "Jamen jag menade att du skulle köpa en falukorvring".

vi båda: HAHAHAHAHAHA

Alltså jag höll på att dö. Köp falukorv ring. Funderar på att skaffa mig en ring, en sån till handen, med en falukorv på. 

Där ser ni vikten av att inte särskriva, även om det kan uppstå humoristiska situationer. Ler fortfarande då jag tänker på det. Köp falukorv ring.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0