Några tankar om Melodifestivalen.

U GOT ME BEGGING FOR MOAAAAAAAAR

Jag är en galen Melodifestivalnörd, mycket för att jag gillar att tycka saker. Ni vet, jag har den där berömda åsiktstourettsen. Musiken är ju inte det som tilltalar mig direkt, haha. Jag gillar att det är någonting alla kan samlas kring, som samtidens svar på en lägereld. Det är dock konstigt att jag inte skrivit MER här om melodifestivalen, i och för sig har jag bloggat synnerligen lite den senaste tiden om en tittar på hur mycket och ofta jag gjorde det förut. Tidigare år har jag tyckt och tänkt om typ alla bidrag, nu har jag använt twitter och facebook för det istället.
MEN KÄNNER ATT JAG _MÅSTE_ TYCKA NU IAF. och jag har alltför mycket att säga. Får bli en mash up, låt oss ej spilla tid.

Melodifestivalen har inte riktigt hållit måttet i år om ni frågar moi, fanns inget riktigt "WOW" i det hele. Showen har varit bra, musiken mindre bra. Jag menar, hur jävla svårt är det att skriva en bra låt!? please alltså, Tomas G:son, Peter Boström och Fredrik Kämpe har skrivit typ vartannat bidrag. Trött på att se deras fula trynen. Endast män överallt. Pinsamt låg nivå, även om nivån oftast är tvivelaktigt låg finns där ofta en eller två på riktigt braaaaa låtar.
Älskar non the less Danny och Gina som faaaaan. Så härliga ba, och Ginas styling tycker jag har varit totalt superb under hela resan. BA DAYUUUUUUUUUM GURL. Petra Tungården, hatten av! Även manusförfattare och regissören Edward af Sillén är ett geni som förtjänar massa cred. Det är så mycket ungt blod i produktionen och allting känns väldigt aktuellt och nutida. I like that.
Dayum nummer 2. Anton Ewald.
Alltså....... jag saknar ord. Tittade på finalen hos Therro och vi skrek så mycket att jag fan nästan blir rädd för bådas vår mentala hälsa. Folk som klagar på att Anton "vet att han är snygg och spelar påre", skulle ni ej också vilja vara vackra och faktiskt veta om det!?!?! extremt få förunnat i vårt samhälle där alla, även de vackraste, måste tro att de är fula och defekta. Han är ju så jävla dödssnygg, men verkar åtminstone kaxig på ett härligt sätt. Sen undrar jag: vad är det för hjärngrepp dessa pojkar har kring en, som får hjärtan att smälta och underliv att översvämmas!? Det är liksom hypnotiserande. Orkar inte, en blir så jävla dum i huvudet.
Justin Bieber, One Direction, Anton Ewald, osvosv i all oändlighet. Jag märker ett mönster i mig själv - jag är ett peddo av rang! ni kan kalla mig för peddoprinsessan, hahaha. kanske ska bli mitt nya nätalias!? (ALLA FRAMTIDA POTENTIELLA ARBETSGIVARE SOM GOOGLAR MITT NAMN OCH FÅR UPP MIN BLOGG MÅSTE VEEERKLIGEN TRO ATT JAG ÄR EN SUND INDIVID DE VILL ANSTÄLLA) Och Ulrik Munther, hur söt! som en kattunge.

jaja, jag vet utseende betyder ingenting och det är något jag själv predikar yadayada, jag har bara extremt svårt för att hålla käften när jag ser någon som är drop dead gorgeous, jag är alltid tvungen att säga det. Får sluta vara gubbsjuk. Nä, men det skulle kunna vara värre. Herregue, jag är ju ändå bara 22.

När det kommer till låtarna diggade jag Ralfs, den pipan! Yohio tyckte jag var coolast, hejade därför på henom. Lite trist att hen inte tog hem skiten.
Robin Stjernberg verkar åtminstone sympatisk och söt som fan & har en röst som inte går av för hackor.
Så han förtjänar vinsten ändå!

Nåt mer?! Hm........... sa Danny Saucedo verkligen att han älskar ukrainska horor, eller hörde jag fel?!

Slutligen: det eviga tomrummet som alltid infinner sig när Melodifestivalen är slut, att vad ska jag nu ägna mina lördagar åt!? Kommer sakna cirkusen.

Och ridå.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0