Jag ger er; torsdagslistan!



10 saker jag tycker om:

åh herregud, det finns ju så himla mycket jag tycker om!? 

T.ex.
När jag får lära mig nya saker.
Att skratta.
Kramar.
Choklad.
Att lyssna på musik och leva mig in i den till fullo.
Att spontant dra av några feta dance moves
Bebisar (och bebisdjur). Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih!
Att ha givande samtal.
Promenader.
Jämställdhet!
 
9 saker jag tycker mindre om:
Orättvisor
Antifeminism och rasism
Kapitalismen
Negativitet.
Psykisk ohälsa
den här jäääävla kylan som just nu råder
Människor som bara klarar av att se en sida av saker och ting, oförmögna att se saker från ett annat perspektiv än just deras eget.
Ärtor, på riktigt det äckligaste som finns!


8 bloggar jag läser:

Hanapee

Michaela Forni
Å mina vänners bloggar: Sofia , Matilda och Therese.

7 saker jag vill göra i framtiden:
 Titulera mig som något i yrkesväg.
Fjällvandra
Resa like there's no tomorrow
Nå ett någorlunda sunt psykiskt stadie.
Bo i villa.
ÅKA HURTIGRUTEN!!!!!!!!!!!! (MIN DRÖM)
Träffa någon som står ut med mig, hahaha


6 saker jag är rädd för:
Fåglar
höjder
Att få en psykos, det är jag jääätterädd för - och att sedan inte kunna ta mig ur den.
Att bli vuxen.
Den alltmer utbredda rasismen.
Att jag alltid ska vara lika dysfunktionell.

5 platser jag tycker om att vara på:
Utomhus, när det är soligt och härligt.
I sällskap med personer jag tycker om, kvittar nästan vart.
Har nog egentligen inga "favvoplatser att vara på" i fysisk väg, det handlar mycket om var man befinner sig i huvudet. Och jag _älskar_ att befinna mig långt bort i min fantasi.


4 ord som beskriver mig:
 
Social.
Skämtsam.
Dramatisk.
Äcklig.

3 saker jag ser fram emot:
 
VÅREN, HALLÅÅÅÅÅÅÅ!
Nästa vecka.
påsk, för då får man äta MASSA godis!?!?! och dricka påskmust

2 bra filmer:
Atonement
The Wizard of Oz

1 bra låt:
Den här är skön: Vaz – Miss Frost

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0