Vad är ansvar?

Vad är ansvar och varför i helvete har jag så lite av ansvarsfullhet i mig!? Varför har jag en sån monumental oförmåga att ta det? varifrån kan den härledas?
Jag brottas så mycket med de här frågorna, och jag rycker frustrerat hårstrån ur skalpen på mig själv för jag blir inte klok på det. Kanske saknar jag något fundamentalt inombords, vore en lättvindig bortförklaring. När det kommer till ansvar så överlåter jag det åt någon annan, springer iväg det snabbaste jag kan, kanske för att jag är så osäker. Jag tror inte att jag har förmågan att skapa bra val åt mig själv helt på egen hand. Det är ju så jävla läskigt. "NÄMEN VAD TYCKER DU!?", jag ser jämt till vad andra tycker. Kan aldrig göra något själv.

GAHHHHHH MILLA DITT JÄVLACPFEJS
kan någon förklara för mig vad ansvar är och hur man tar det tack!

Det känns som att jag är sämre än alla andra, och aldrig kommer leva upp till nåt. En förlorad sort.
Hatar känslan. Ni är riktiga människor och jag är en iakttagare av er.

Här kommer en bra låt för att liva upp stämningen istället. Är ju inte deppig eller så, bara kommer bort mig i tankar om min egen uselhet, hahaha. Enjoy!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0