HAIL SATAN!

Här sitter jag och svettas framför datorn min. Jag är så trött att jag inte längre känner av min egen trötthet, det har gått så långt. Men jag TROR att jag har energi, så det går ändå. Jag har så mycket att dela med mig av till er, som jag vill skriva här! Jag sitter och lyssnar på Ghost – Year Zero och SMÄLLER AV!!!!!!!!! För, fa-aan vad bra det är. Fan vad bra Ghost är (ingen nyhet där)! Blir totalt hänförd av det jag hör. Till och med min pappa frågade vad det var jag lyssnade på, han tycktes diggade det.

HAIL SATAN. Och fan vad coolt att de spelat på Coachella också. Att de är så genreöverskridande som band.

Jag hade ju mina "satanistår" (lol hahaha) när jag var sådär 16-17, religionsmotståndare som lyssnade på musik med väldig religionskritik, fast när jag tittar tillbaka ser jag bara hur jag töntig jag var. Jag är väl emot religion idag med, men verkligen inte på samma sätt. Då var det mer "döööööö alla kristna fittor, åt helvete med gud, jag vill korsfästa spädbarn" etc. När jag var yngre var jag som en ofta är när en är yngre: arg, fylld av hat. Idag ser jag mig som en mer fredlig människa, men man behövde ju gå igenom det där med för att komma hit. Jag fokar inte på enskilda troende idag, för de finns det massvis utav, snarare religionen som sådan och allt den har utsatt människor för i århundraden. Men jag vet att religion inte bara är dålig, skulle själv vilja känna samhörighet med en grupp på ett djupare plan. Och det gör jag! För det finns ju substitut till det, saker som tagit religionens plats i vår västerländska sekulära samhälle, som till exempel musiken. Jag är en evig dyrkare av de som står på scenen, musiken jag tycker om. Precis som andra fans är. Det är sektliknande. Å jag vill också stå på scenen, bli dyrkad. Ha makt, vara någons religion. Hahaha.

Lite av en bra gammal text jag älskade:
CHILDREN OF SATAN IT'S TIME TO BRING PAIN
STAND BY YOUR SIDE WHEN CHRISTIANS ENGAGED
ANGELIC PASTURES IS WHERE WE WILL WAR
ONCE AND FOR ALL WE WILL SETTLE THE SCORE

På tal om liknande låttexter; Ska en säga något, så måste en säga det radikalt och inte mjäkigt, för annars lyssnar inte människor. Man hörs inte. En kan tycka det låter extremt, men det sätter åtminstone igång hjärnkontoret & får en att fundera. Vem fan skulle lyssna på en låt som gick: "I don't like religion and what it has put people through, but I understand why some may need it". NÄE va!?!

Det var lite tankar jag hade för denna gång. Nu är jag hungrig, ska rota i skafferiet!

Fridens liljor varde med er.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0