Vackra höst.

Jag kollar igenom bilderna på min mobil och blir alldeles varm i hjärteblomstret. Bilder på människor jag tycker så mycket om, härliga stunder. Och jag minns. Åh, varför tar jag inte fler bilder!? Det naturalistiska är det bästa, utan filter eller effekter. När man bara ser det som det är, helt utan redigering. Realismen i ögonblicket, ingen efterhandsförvanskning. Jag är en realist.

I'm falling in love. With fall. It was at fall, that I fell.
When the autumn leaves, I will miss it.
When the leaves fall, when the fall leaves. Hihihi ordleka-men-vara-trött-och-inte-komma-på-nåt

Ah, jag är inte ensam om att tycka att hösten är så innerligt vacker.
Gick förbi stadsparken på min raska promenad genom halva Eskilstuna och när jag kom dit blev jag heelt varm inombords. Lööv it liksom. Jag är ju en sån som kan gråta om jag ser nåt vackert i naturen, hahaha. Pinigt.

Känns för övrigt som jag är den enda som inte super skallen i bitar denna fredagen. Oh well.
Har ätit tacos, kollat på tv och bara hängt i hemmet. Skönt det med.
Således några populärkulturella yttringar: Fredrik Eklund, Sigge Eklunds bror tillika stjärnmäklare i NY var med i Skavlan och måste säga att jag äääälskar honom ju. Sympatisk.
X-Factor håller pinsamt låg kvalitet. Freja sööööög, man ba melodifestivalen ringde äru ledig elle. Gillar Malcolm B though, skön dude. Orup borde gå i pension since he obviously doesn't know shit about music. Har han seriöst gjort någon bra låt, ever? "Jag blir hellre jagad av vargar"? Han tillhör det förgångna musiksverige tillsammans med såna som typ Mauro Scocco, Tomas Ledin, och Nicklas Strömstedt. Det är ett under för mig hur någon av dessa har kunnat göra en karriär inom musik. På riktigt. Det är inte bra. Fattar ingenting. But I'm a 90's child, överöst med musik från andra länder. Aja, det finns mycket man inte fattar i den här världen. Att E-type kunde bli så populär. Det finns många bevis på att det ibland inte alls behövs talang för att göra musikkarriär. Det förstår vi väl mer idag än någonsin. Autotune is your friend osv. Det är lätt att bli känd utan att egentligen ha gjort nåt av värde, samma sak där. Blir hellre jagad av vargar än lyssnar på Orup.

Har börjat läsa Fittstim förresten, den feministiska klassikern. På tiden kanske, och såhär långt gillar jag den massa. Jag förstår inte varför inte unga får läsa sånt här i skolan btw!? Varför fick inte vi det? Jag hade ingen vetskap om vad feminism eller genus var, att det fanns, innan typ, eller... efter gymnasiet?? hahah. Jag bar på åsikter men jag hade aldrig någonsin hört om feminism ens. Poäng till patriarkatet för det, I guess. Jag har nog varit sen i min utveckling på flera plan, i huvudet likaså.

Nu bjuds det på några fina bilder.... trevlig helg mina älskare.
 

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0