freitag och apskit

Aptit, apskit. Vissa dagar har jag bara ingen alls. Idag har jag ätit detta: en macka, en burk yoghurtkvarg, och ett päron. Och några smörgåsrån emellanåt. Ha då i åtanke att jag vaknade klockan tioooooo imorse.
Jag vill vara hungrig och kunna känna smak men ser ingen mening med att äta om jag inte är hungrig. Vissa dagar känner jag mer hunger, vissa mindre. Men smaken är borta. Var ju meningen att kolla upp det där förut, men missade min doktorstid. Borde fixa en ny sådan, men kommer aldrig till skott.

När jag låg i sängen och skulle sova en natt så slog det mig: tänk om de inte ser något fel på mina värden, tänk om det inte finns något svar på varför det är såhär!? Och tänk om jag alltid kommer ha det såhär!? Det får mig nästan att vilja bryta ihop, då jag en gång i tiden älskade mat typ över allt annat. Nu är mat som en vän jag en gång älskade djupt men som jag tappat kontakten med. ojfaopjftopatjtgopea. Och om nu det inte skulle finnas en anledning till det här och jag inte skulle kunna motverka det så skulle det ungefär kännas som att jag fick reda på att den vännen hade dött. Tänka sig den känslan.
Känner mig halv, bara. Och jag vill fan inte gå igenom livet halv. Älskade godis och allt sött förut, var jämt sugen på nåt. Undrar om det finns andra som tappat sitt smaksinne och sin aptit!? Har förstås googlat på det en del, men det kan ju bero på ungefär vad som helst. har ni nån erfarenhet av det kanske?

Annars då? jag har haft en rätt underhållande dag. min hälsena är lätt överansträngd och jag är trött som det tröttaste aset. time to shut down!



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0