babbbbbbbbbla trött ork pall

Inte så mycket blogg. Inte så mycket av någonting just nu. Hänger inte med i svängarna på internet längre, venne varför. Känns mindre kul? Haha. Har tappat bloggläsningsintresset en gnutta. Inspirationslös och trött bara. 

Det här med att vara så herrans intresserad av andra människors liv. Jag vet inte varför men jag kan känna mig otroligt patetisk när jag sitter och läser bloggar och skvallertidningar, ständigt detta intresse för vad andra gör. Att människor hellre läser om andra människors liv än att leva sina egna. Vad bottnar det i, funderar jag på. Och det här behovet av att alltid uppdatera andra och sig själv med omvärlden.
Vad gör du nu? varför jag är så förbannat intresserad av other peoples business.
Tänkt över vad jag egentligen GÖR med den informationen jag varje dag tillhandahålls på Facebook. Jag tänker väl "okej, hon gör det", and that's that. Det stjäl faktiskt tid som satan. Är det värt det? Antagligen inte.

"I'm not on facebook is the new "I don't own a tv". Hahaha, läste det på twitter. Så jävla sant.
Lite drygt också, hur förnäma de som inte är på sociala medier IBLAND ser sig som.

Vad fan gör de som inte är på facebook. Vad gör de som inte har "ett liv på internet"?
De kanske inte behöver bekräftelsen?
Jag skulle aldrig kunna fantisera mig ett liv utan att spy ur mig saker på blogg/fb/twitter.
Kanske när man blir äldre?
Men att följa med i vad som händer på internet är ju att hålla sig uppdaterad, vill ju aldrig "tappa" världen, utan hänga med i vad som händer. Man behöver ju knappt läsa nyheterna längre, haha. Allt finns på facebook - sportresultat, väderleksrapporter och nyheter av alla slag. 

Jag får såna stunder då jag bara vill cut the wire till det här "internetlivet". Känns lite stressande, alltihopa. Att behöva hänga med, och ångesten när man inte gör det.
Så mycket tid spenderat på ingenting egentligen, som kunde spenderas på något vettigt och viktigt.

Scrolla ner i inlägget här och kolla på hur sociala medier faktiskt påverkar vårt beteende, SKRÄMMANDE!
http://gillakommunikation.com/2012/04/hur-har-sociala-medier-forandrat-ditt-beteende/

hade väl kunnat skriva mycket mer utläggande om det här men dagsformen (eller nattformen?) är inge vidare.
det här blev bara massa babbel, I shall now sleep. NIGHTY.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0