I am done with my graceless heart, tonight I'm gonna cut it out and then restart.

Har märkt att det är svårt att hinna blogga och försöka sköta ett liv samtidigt. Och det blir mindre kul, av någon anledning. Och jag ligger så låååångt efter i bloggläsningen.

Så, vad har jag gjort idag?

Har läst. Vandrat.

Idag har jag bevittnat den sjukaste månen i mitt livs historia. Såg något gult alldeles på tok för lågt på himlen för att kunna vara månen. För gul och för stor. Men jo, det var månen. Skräcken vandrade längs min ryggrad, nu dör vi - tänkte jag! Fruktansvärt vackert var det. Stod och glodde ett tag. Åh.

Lagade mat, amerikanska pannkakor. Något duger man väl till.
Var med Mimmi till Ica Maxi.

Såg dokumentärfilmen "HOME" på YouTube. Fett sevärd! Mycket i filmen har man hört förut, men den handlar om hur allting är sammanvävt i detta fantastiska underverk vi kallar vår planet. Om balansen mellan allting, hur vi alla behövs för att få den att fungera. Om hur illa vi människor behandlar vårt hem, vår planet. Hur vi med tiden har rubbat och rubbar den naturliga balansen i atmosfären. 
Har så lätt att bli förbannad över hur vidrig mänskligheten är, och att jag är del av den. Förstår ni självhatet!?
"It's too late to be a pessimist". Än finns det tid att göra gott, inte sörja över det som gått förlorat. För det tar bara tid som annars kan gå till handling. Jaja nu ska jag sluta vara #samhällshoran här. Att jag vet saker om saker. Äger inte ens nån twitter så fattarnte varför jag gjorde hashtag. Känner mig bara cool då. Ja, en annan sak: Coola bilder i filmen!

Har överdoserat på Florence + The Machine – Shake It Out, vilken jag tidigare inte gillade.
Nu har den fastnat väldigt. Skitbraaaaapp!

Nu ska jag tiiiep lägga mig.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0