tråkig rubrik

Hey ya'll!
Jag sitter och tittar på det första avsnittet av Smash. Det ska vara som Glee, fast för vuxna.
Älskar ju Glee, så låt oss hoppas att det är en serie värd att följa!
Oscarsgalan igår var nice! Konstigt att en fransk stumfilm som "The Artist" vann de mest prestigefyllda priserna. Är inget fan av såndär "film noir" som gjort comeback i Hollywood, kan knappast säga att jag sett den typen av filmer så jag kan väl inte bilda någon uppfattning direkt heller. Nåväl, vill se jävligt mycket film nu.

På röda mattan verkade Rooney Mara vara världens bitch. Angelina Jolie var sjukt snygg, och Brad Pitt är lika gammal som Lasse Kronér (gillar den jämförelsen, som Filip och Fredrik bjöd på). Lasse Kronér är ju helt klart fräschare.. eller.

Värt att notera att 94% av medlemmarna i Oscarsakademin är vita med en genomsnittsålder på 62 år. 77% av dem är män. Endast 14% av medlemmarna är under 50 år. 
Borde det få vara så? Inte om du frågar mig.

Jag har hemtentavecka den här veckan. Min förste tenta ever skall skrivas.
Har suttit på stadsbiblioteket och läst en massa idag.

Sen spegelposade jag på toaletten, hihi. Tillbaka till teven nu. Seeee you.




Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0