Självkännedom


Jag läser den här lilla boken. Den lär mig så mycket om mig själv och varför jag är som jag är.
Det har alltid intresserat mig, jag har alltid velat förstå mig själv, och i samma led också kunna förstå andra.
Det hela börjar med en själv. Det gör faktiskt ont att läsa, känsligt ämne. Har man jobbat hela livet med att förneka och blivit så bra på det så är det svårt att börja se saker för vad de egentligen är. Stings like a motherfucker. Men, jag har väl kommit fram till att jag behöver göra det om jag någonsin ska må bra. Det vidrigaste jag vet är när någon typ ser igenom en, som den här boken till stor del gör, och jag utsätter mig själv för det. Hahaha. Makes so much sense!?

Tänker på något Eddie Murphy sa i sin Standup Show RAW, att alla har vi ett skelett i vår garderob, men att vissa av oss har en hel jävla kyrkogård. Jag säger inte att jag har det ena eller det andra, men mannen hade en fucking poäng. Nu säger han dock KVINNOR, men det går troligen att applicera på hela mänskligheten. Inte för att jag är särskilt blyg *BLINK*.

Sovtajm, ladies and gents! Glo så gärna på klippet, för det är freaking hilarious.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0