"HOBO CHIC"

Pumpar Gaga, sörplar kahvi och mår gott. Fina vädret vi har. Men vill göra nåt!?
Inatt drömde jag om Fredrik Reinfeldt. Hann med en bråkdels sekund på tåget imorse, så lättad jag blev.
Ni trodde att jag skulle berätta mer om Reinfeldt drömmen, va!? Haha, den var smaskig.
Har en ny telefon förresten, en såndär touchmobil. Försöker lära mig den, haha. WOHO.
Har försökt att få USB-skiten att funka, men den vill inte. horunge. langar instagram pic istället.


IDAG: Går hemifrån i långkjol(som man inte ser på bilden, sadly enough), tänker att: "idag ska jag bejaka min inre kvinnlighet". Efter en stund: "fan vad dåligt jag mår, känner mig fruktansvärt obekväm".
"Varför tog jag inte på mig jeans?".
Har varit med om detta så många gånger redan. Det handlar _ALLTID_ om att jag ska bejaka min inre kvinnlighet, och slutar alltid på samma sätt. Vill ba springa hem och bytabytabyta. Får sån ångest.
Men det är så folk vill att jag ska se ut, kan bli lite matt på det.
Försöker ibland tränga mig in i den där trånga rollen. När man råkat ha något traditionellt kvinnligt på sig och möter på någon som ba "oj vad tjejig du ser ut, du borde se ut sådär jämt".
Jag är den jag är, ska inte behöva "klä upp mig" för att vinna andras acceptans. Det är inte jag.
Nu vet vi ju alla att kvinnlighet inte sitter i kläderna, but still. Det är något vi blir tvångsmatade med varje dag, hur vi ska se ut. Kan inte undgå att kräkas upp skiten. Och jag kan inte förmå mig att klä mig som andra vill att jag ska klä mig. I fail as a girl, I fail at being a girl. Det jag ville porträttera med min look var i alla fall "hobo chic". Satte mig med alkisarna på torget efter jag kommit hem, added to my hobo style. Det är inne att vara hobo för fan!

Fan, mina trosor sitter snett. Dags för en till kopp kaffe, homies. Fridens liljor!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0