Att ta det stora steget!?

Vad för mobiljävel ska man köpa!?!??! Är helt förlorad i den teknologiska djungeln.
Jag överdriver inte när jag säger att jag inte är uppdaterad med nymodigheterna dessa dagar. Jag är tekniskt handikappad och efterbliven, är ärligt talat stenålders.
Fattar inte ett SKIT om touchmobiler, iphones och så vidare. Har dock en stund nu tänkt svika mitt inre och köpa mig en touchtelefon. Steget känns så HIMLA stort och långt. Det är så svårt för har man pengar en dag så blir man van vid att alltid ha dem. Det är så lätt att ta saker förgivet. Vill inte spendera stora summor på att köpa mig prylar, för prylar gör mig inte lycklig. Jag är ju emot överdriven konsumtion, att äga saker som inte på något sätt är livsviktiga för ens existens. För jag vet att mycket vill ha mer och när man väl har börjat så är det svårt att sluta.
Men jag tänker väl, fan, vad gör det vad jag har för telefon? Men ni vet, det börjar oftast smått för att till slut ta sig extrema proportioner. Men inte fan vet jag. Är så splittrad när det kommer till det.
Tycker marknadens sätt att skapa nya behov för människor är äcklande, de fyller sin ficka med smutsiga pengar, vi ska behöva så ofantligt mycket. Köpköpköp så blir du lycklig! Det här behöver du!
Det tål att ifrågasättas. Nej, jag tycker inte om det alls. Varför ska man aldrig kunna nöja sig. Ha lagom.
Men samtidigt är jag ju bara en människa, av min tid, som är nu. kan det ursäkta mig? hahaha

Är inget fan av touchmobiler men de ser ju lite lockande ut, samtidigt som internet i telefonen - det har alla mina vänner och jag känner mig fett mobbad? Hahahah. Vill ha, och jag antar att man får in snitsen sen.

bahhhhh. kan ju ingenting om sånt här. tur att man har nån hjälp av internet. och killar. killar kan ju allt om teknik. tack grabbar!

hjälp mig välja rätt. tack.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0