Redefining beauty

Igår satt jag och nattgooglade då jag av oklar anledning kom in på albinism.
För att göra en lång historia kort så hittade jag dessa FANTASTISKA fotomodeller som alla har albinism.
Kunde rättare sagt inte tro mina ögon. Är detta möjligt?
Magiskt vackra människor! Intressanta varelser.

Det här visar att ordet "vacker" inte bara betyder en sak. Det är mycket bredare än så, och jag tror att ni är beredda på att hålla med mig på den punkten. Att vara annorlunda är inte lika med ful.
Att de här personerna fått sån uppmärksamhet omdefinierar synen på vackerhet i vår tid. Kände bara att jag måste dela det här med er, även om ni kanske redan visste om det och jag är "efter".

without further ado.. här kommer de, MÅNGA, bilderna!

Tjejen på bilderna heter på Diandra Forrest, hon är en afroamerikansk tjej från The Bronx född -90.
Jag blir totalt uppslukad av hennes vackerhet!


Shaun Ross heter den här killen, född -91, också han afroamerikan. Han har fått mycket uppmärksamhet och har även varit med i ett par kända musikvideor.


Stephen Thompson. Tycker han påminner om hur min bild av en fornnordisk gud skulle se ut, en viking kanske tom!? Ett fantastiskt utseende. Han är också ifrån USA, tror han var 28 år.
Vacker!



Sista bilden är på Connie Chui, hon är kines och jag läste att hon var uppvuxen i Sverige ett tag.
Hon är känd som den första fotomodellen med albinism!

Vad tycker ni kring det här? Skulle vara kul om ni kom med en åsikt!
overandout

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har alltid förundrats av albinism, ville själv vara så när jag var yngre hehe :P

2011-11-04 @ 11:25:31
URL: http://jiggythemaniac.blogspot.com

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0