vad jag har på hjärtat

Min syster och jag, vi är goda ovänner. Vi är varandras raka motsats.
Vi bråkar, som varje syskonpar. Och ibland är det lite trassligt. Alla syskon bråkar ju, sägs det.
Men ibland har vi skitkul tillsammans.
Fast ofta kan hon vara så irriterande att jag vill spränga mig själv, bråkar om de sketnaste småsakerna här i världen. Skriker högt. Då gäller det att inte vara i vägen, och ignorera henne. Jag har fått någon ny slags inställning till våra bråk, bara för att vi bråkar om det fjantigaste som finns. Där väljer jag att inte putta henne över kanten så att hon når total rage utan bara ignorera henne istället. Jag stannar upp, tar en stund och tänker över det vi bråkar om och kommer på att det till stor del handlar om det töntigaste i världshistorien, och jag påpekar det också. Väljer att vara storsint numera. Tycker det passar mig bättre! Men det som irriterar mig är att hon aldrig kan vara det, tänka på det vi bråkar om och inse att det bara är en skitsak. Jaja.

Annars då?
Big Brother har blivit extremt tråkigt att kolla på. Den här säsongen var en rätt städad tv4 "familjeunderhållnings" variant, utan en massa sprit och sex(även om det förekom, i mindre grad).
Varför kollar man på BB liksom, haha? Det är för att se människor göra bort sig. 
Nä, alla roliga och galna personer har redan åkt hem.
Så det är inte så värt att kolla. Roligare att glo på kossor som käkar gräs - som jag tidigare skrivit haha.
Peter, han är väl en skön göteborgare, Martin är smårolig, Sara måste vara den tråkigaste jag sett på mycket länge. Christian är skön och Simon likaså, Gurkan bara gnäller så att det gör ont i öronen. Gurkan var min favorit först men nu har jag ingen och ja.. tråkigt att kika på tråkigheter hahaha.

Det var väl vad jag hade på hjärtat.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0