For never was a story of more woe/ Than this of Juliet and her Romeo

Jag tvivlar ofta på kärleken. På att människor verkligen är kära i varandra.
Visst kan de älska varandra, men är de verkligen kära?
Vissa par kan man se eller känna att det är äkta emellan, jag menar inget illa emot någon nu.
Jag säger inte att just er kärlek är hittepå.
Men det är bara en känsla jag har, att det ofta inte är på riktigt.
Att man bara låtsas, kanske för att ha någon där, för att man inte vill vara ensam. Eller för någon annan anledning, till exempel yta. Det finns en massa olika anledningar till varför folk blir ihop. 
Jag tycker att det är trist att människor hela tiden hoppar från förhållande till förhållande bara för att ha någon där, ha någon som gör dem hela. Men ändå fortsätter de att känna sig lika tomma som dem alltid har känt sig.
Jag har väl också varit lite så förut. Men jag har kommit över det, kämpar med mina egna demoner.
Jag tror inte att kärlek happens over night, utan att den växer fram under en längre period.
Och jag tror definitivt inte på kärlek vid första ögonkastet, men attraktion.

Tror mest att allt är en produkt. En perfekt illusion. Något vi själva har skapat.
Jag gillar ibland att se mig som en del av illusionen, men jag vet att den troligtvis aldrig kommer bli på riktigt.

Tycker mest det är tragiskt när vissa personer ändrar sin förhållandestatus på facebook stup i kvarten.
Har några såna på min fb där det händer väldigt ofta.

Och jag är glad att jag själv insett det här om mig själv, att det ska mycket till för att öht bli något. Önskar att vissa andra kunde komma på det om sig själva också. För deras egen skull.
I sinom tid blir ju bägaren full och tippar över. Alla mina erfarenheter har fått mig att förstå, därför har de aldrig varit förgäves. Det finns så mycket annan kärlek som jag tar del av idag, och den är mycket viktigare.

Tråkigt är dock, att vissa aldrig lär sig, men vem är jag att diktera hur de ska leva sina liv!?

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0