Nyårsafton + mina "löften"

Nyårsafton kunde ha fått en bättre start.
Jag tänkte ha på mig mina nyinköpta örhängen men ena örhänget låg på mitt rumsgolv.
Jag provade det dagen innan och det gjorde ont att sova med så jag la av mig det vid min hög med böcker bredvid sängen. Det hade råkat hamna lite längre bort. Min syster var barfota och gick där och då fick hon den sidan av örhänget som kan kännas mindre bra att trampa på, under foten. Hon skrek till och jag fattade ingenting.
Sen såg jag att hon hade trampat sönder mitt nya örhänge, dampade hårt, och råkade ha sönder det andra (det var lite böjt och jag skulle försöka göra det rakt). Great, that is just great, tänkte jag.
Just my fucking luck! Var lite kreativ och tog ett nagellack och använde det som lim och limmade ihop ett av örhängena och det funkade! Woho.
So much pain for one fucking earring. Som om inte det var nog så skulle jag dra och möta Isabella, när jag kollar ut från fönstret och vad tror ni jag ser? Snow-fucking-storm. Jag tänkte bara "nej, seriöst, inte idag, inte nu, varför gud, VARFÖR, varför ALLTID jag!?". Drog på mig min halsduk för huvudet så att jag såg ut som en muslim.
Något Isabella tyckte var "jättegulligt".
Sen drog vi två till Therese, där var det kul. Sen vidare på fest hos Adde & Jessica.
Askul! Men totalt jävla kaos med alla jackor och skor. Fyf!
Och sen var jag hos Sofia vid tolvslaget för alla andra skulle dra till stan. Fick min nyårspuss av Lovisa.
Skålade i mousserande vin. Ah, det var trevligt det! Vi stog ute och såg fyrverkerierna från stan.
Not a chance in hell att man drar dit i det där vädret.
Sen tillbaka till Adde & Jessica och sist efterfest hos Molander. Där blev det vilt, haha.
Vid runt 5? tiden på morgonen så stack alla för att grannen hade ringt störningsjouren, bastards!
Promenerade hem tillsammans med Ludde, stackarn hade låtit några brudar klippa lugg på honom.
Hahaha.

Har en del minnesluckor att fylla, men jag tror att jag kommer ihåg det mesta av kvällen ändå!

Så, då har jag skrivit om det.
Nu till mina nyårslöften.
Eller nyårslöften och nyårslöften.. det vill jag nog inte kalla dom. Men små punkter som beskriver hur det nya året kommer att se ut för mig!
  • Ingen mer alkohol, förutom enstaka speciella tillfällen. Som nu på metalfesten till helgen dårå, för den tror jag kommer bli awesome:t rolig och den ser jag fram emot! Sen håller jag mig nykter.

  • Jag ska röra på mig mer, man blir fet när man är arbetslös och inte har ett skit att göra. Det är jag extremt peppad på!

  • Äta mindre skräp. Vilket jag också tror kommer gå bra eftersom att jag inte är lika sugen på sånt nu.

  • Jag vill förbättra min självkänsla, och jag tror att det är på väg åt rätt håll redan. 

  • Att vara mer positiv.
2010 var för mig ett rövår. Som jag inte kommer att sakna, men på sätt och vis kommer jag ändå det.
Nu bäddar vi för bättre tider!
Mitt år i bilder (från bdb)

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0