fattig på tid och ord

Skulle vilja skriva så mycket, om så mycket, men jag känner att mina ord inte riktigt räcker till och tiden inte gör det heller. Jag borde sova.

Har kommit efter i bloggläsningen skitmycket känner jag, hinner nästan bara kolla mina vänners bloggar. 
Tråkigt, då jag också vill hinna läsa alla andra bloggar jag tycker så mycket om.
Men, jag får ta igen det någon gång inom en snar framtid.

Jul snart, och så även ett nytt år. Kan inte begripa det, och jag vill nog inte begripa det.
Det här året har gått fort och varit ett av mina sämsta levnadsår. Säger nog det vid varje årsskifte.
Det blir värre för varje år, hahaha. Behöver inte ens göra en så kallad "årsresumé" för den skulle bara se otroligt pinsam, patetisk och sorglig ut, hahaha. Man vill ju gärna att ens eget liv ska vara sådär härligt som alla andras är, som man tror alla andras är. Men det blir det ju aldrig.

Känner inte mycket för min egen framtid, är bara likgiltig angående den.
Jag skrattar och är glad, det är personen jag är. Men det finns något mer än det.

No one can change your life except for you.

Dagar är för mig bara dagar. Det kan vara måndag eller lördag, jag brukar inte uppfatta det vilket som. Är i något slags töcken, fast där. Känner inte av verkligheten.

Your faith in me brings me to tears, even after all of these years.
And it pains me so much to tell, that you don't know me that well.

Ibland inser jag vad mitt liv och alla ord har gjort med mig, det är ingen rolig insikt.
Allt vi människor går igenom sätter spår, medvetna som undermedvetna.

Mest av allt behöver jag nog flytta.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0