HEY IT'S MILLY!


Tog den här bilden med min papis nya phone. Ville prova kameran!

Gårdagen var fin! Men jag vaknade med huvudvärken från helvetet idag.
Inte nog med det, nån amerikansk liten mupparna-liknande docka med ADHD och tourettes försöker stjäla min identitet på youtube. I'm Milly!

Jag kommer ihåg när jag var liten, i lågstadiet, jag brukade gå runt i skolan och prata engelska jämt.
Jag älskar att prata engelska, fortfarande. Hursomhelst brukade jag översätta allas namn till engelska eller säga dem med engelskt uttal. Brukade alltid fundera på hur jag skulle presentera mig själv om jag åkte till något engelskspråkigt land. För Milla är kanske inte så lätt att "översätta". Jag brukde säga "Hi my name is Majlow" på engelskalektionerna, hahaha. Bara en liten anekdot for y'all. Ni kanske märker att jag slänger ur mig engelska meningar och uttryck ganska ofta.

Jag har tänkt på det här med Lady Gaga's låt "hair". Hon sjunger att hon är sitt hår, och jag har funderat.. är jag också mitt hår? I'm the spirit of my hair, it's all the glory that I bare.
Mitt hår är väldigt bökigt. Tuperat och stort, så gillar jag det. Slitet, självförvållat.
My hair's messy and I'm a mess. Any resemblance? Yes sir.
Och då är frågan om jag kanske orsakar min oreda själv, som jag gör med mitt hår.
Mitt inneboende kaos, hahaha. Is it all just in my head?

/ millie potter and the philosophers blog signing out

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0