bögeri

Jag tränade ikväll, sen blev det en rask promenad på det. Yay me!
Helt slut i armarna atm. Jag undrar varför jag inte hejar på mig själv lite mer, säger att det var bra jobbat?
Nej, det var ju ingenting.

Nu sitter jag och ojar mig för jag har tandvärk. Jag har grymt dåliga tänder, en massa hål.
Bögerier.......... ölllllllkdfspådkfåpsd

Vart på så dåligt humör för en grej precis. Jävla skit.

Jag hatar kläder, och jag hatar att vara så ful att jag inte kan använda de kläder jag vill.
Tänkte på Lady Dahmers blogginlägg.. och det hon länkade till och jag förstår inte varför man ska behöva säga "nej, du är inte ful" till någon som säger "gud vad ful jag är". Eller "nej, du är inte tjock" om denne kallar sig själv för tjock. Man kanske bara vill känna så och inte känna att ens tankar är fel. Förståelse..... ja. Att man är tillåten att ha sina egna tankar och synsätt. Att säga så är ju inte att förstå över huvud taget. Ytligt svar. Jag har också sagt det, för många gånger. Man tänker inte efter, man kör på impuls och det är bara välvilja. Jag har ofta velat fråga VARFÖR någon känner så. Men har varit lite rädd för svaret jag kanske skulle kunna tänkas få, mesigt. Eller att få ett "därför att det bara är så" till svar.  Alla vill faktiskt inte höra "nej, du är så snygg så". Fiskar inte efter några komplimanger.  Jag tror inte någon vill höra det egentligen.
Man vill bara känna det man känner, man vill bara FÅ känna det man känner.
Och JAG vill FÅ känna det jag känner. Inte att det är fult och fel.

nej, stänga tankeverkstaden för dagen och sova

Kommentarer
Postat av: Jummie

För min del är det helt acceptabelt för mina nära att tänka "vad ful jag är". Jag tänker inte spy ur mig massa komplimanger som folk antingen suger åt sig som en urtorkad disktrasa eller helt enkelt bara sopar av sig igen. Då är jag kall istället. Folk "behöver" bekräftelse, tydligen.



Men man vill nog inte heller vara den som bekräftar fallet. "Ja, du är nog ingen 10-poängare" heller. Kanske säger man "Du är ju jättesnygg" för att slippa få vara den som är den.



Tror du precis startade tankeverkstaden för en annan! :D

2011-08-09 @ 06:17:49
URL: http://jumsan.blogspot.com
Postat av: Jummie

.. och förlåt för en totalt meningslös kommentar. Hahaha.

2011-08-09 @ 06:18:50
URL: http://jumsan.blogspot.com

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0