En dröm i drömmen

Jag bara måste få berätta för er om min dröm inatt(igår natt, om man nu ska vara korrekt).
Och hur den jävlades med mig!

Det var så att jag hade varit på en konsert med några kompisar, men det enda ansikte jag tycks minnas är Aleeks. Efter den här konserten sätter vi oss antingen på ett café eller så tittar jag in igenom ett caféfönster och ser Taylor Momsen sitta därinne. Jag blir starstruck och eftersom att mina vänner inte törs gå fram och be om hennes autograf så gör jag det själv, och de försvinner ifrån platsen. Kändes som att de var sura på mig eller något, pga detta.
Jag går fram till Taylor Momsen med sällskap och börjar prata engelska, säger att jag älskar henne och undrar vad hon gör här i Sverige. Kramar henne! Jag minns nu inte vad hon säger, men anledningen till att hon är på caféet. Nämligen för att Lady Gaga skulle spela där. Hon och hennes sällskap tar mig ner för en trappa som leder till en lokal med en scen. Jag fattar inte att jag får följa med!?
Det är en slags konsert för folk som känner Lady Gaga, ingen konsert för fans.
Jag får äran att prata med Gaga, nu minns jag inte heller vad vi sa men jag minns hur otroligt lycklig jag var.
Jag kan inte förstå att hon pratar med MIG. Hon pratade med många på stället, eftersom att det var hennes vänner. 
Min tanke: "DET HÄR HÄNDER INTE". Och mycket riktigt, det här hände inte heller. Jag drömde ju!
Jag har haft många drömmar där jag träffat mina förbilder i verkliga livet. Ofta när jag drömmer är det klardrömmar, jag vet att jag drömmer och att det inte är verklighet.
Anyhow, Lady Gaga uppträdde. Sedan händer det konstiga.
Jag vaknar upp och drömmen repeterar sig igen. Jag får komma på konserten där nere i källarutrymmet eller vad det nu var, men den här gången väljer jag att ta med min syster för att dela upplevelsen med någon.
Och jag tänker: "Det här händer verkligen!". Jag hade ju redan drömt det här en gång, inte kan det här vara en dröm igen, och samma dröm? Det här måste vara verklighet. JAG VAR JU NÄSTAN SÄKER!

Jag vaknar upp och förbannar mina drömmar ÖVER HUR SNOPNA DE ÄR!
En stund är jag på Lady freaking Gagas jävla privata showhelvete i STOCKHOLM STAD, i ett källarutrymme med scen och kanske upp till 100 människor.
Jag vaknar upp. Bitterheten i detta går inte att beskriva.

En dröm i drömmen.
I guess a dream is just the next best thing to reality. Bitterljuvt.

Kommentarer
Postat av: keela

MEN :') vilken himla fin kommentar. Tack så jättemycket, det här gjorde min dag:)

2011-04-10 @ 14:34:21
URL: http://keela.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0