svennar har ingen kultur dom käkar cheebab!

Då har jag varit och röstat med min syster. Känns bra att få vara med och bestämma lite, hehe.
Valet var enkelt, det blev Socialdemokraterna.
Mina värderingar ligger närmast deras, och även om jag inte tycker att Mona Sahlin är en förtroendeingivande ledare så är en röst på Socialdemokraterna inte bara en röst på henne. Det får man inte glömma.
Jag vet inte om folk förstår hur det är att ha det svårt ekonomiskt ställt förrän de hamnat där själva.
Och jag är som bekant inte född med silversked i mun. Man blir mer ödmjuk om man inte haft det så lätt för sig, tror jag. Man vill inte att andra ska hamna där, och man vill ha ett samhälle där ingen hamnar utanför.
Livets stormar ska vi alla gå igenom, skillnaden är bara när det händer.
Jag är inte utfattig, I get by om man säger så. Men så har det inte varit hela livet.
Och om man nu hamnar i ett väldigt dåligt läge är det fint att se att det finns någon där som håller en om ryggen, och inte drar undan mattan under ens fötter. Och det vill jag stå för.

Finns många anledningar till varför jag valde som jag gjorde.
Jag har så mycket att skriva om allt det där, men nu orkar jag inte mer.

Nu ska jag dricka nyponsoppa och kolla på valvakan istället! :)

hoppas på rödgrön seger, annars blir jag faktiskt ledsen.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0