hum

Ju mer jag vistas ute i krogmiljö så går det upp för mig att jag inte gillar det, att jag inte gillar människor.
Och jag vet att inte alla människor är som jag, men ibland förstår jag mig inte på dem.
Jag läste att om man dömer en person fort så handlar det om ens egna ouppklarade problem.
Jag dömer dig, för jag har problem med mig själv, dåliga erfarenheter osv.
Att vara burdus och rättfram är ingenting jag är vid första anblick, därför uppskattar jag det inte heller själv.
Hur galen jag än må vara enligt de som känner mig, så är jag inte riktigt det vid första intrycket.
Jag är rätt tyst och kollar av stämningen, försöker se vad det är för människa jag har att göra med.
Om nu inte alkohol är med i bilden.
Jag har verkligen blivit bättre på att vara fördomsfri, åhja.
Efter allt jag missat när jag vänt det ryggen för att jag trott något som egentligen inte var sanningsenligt så har jag lärt mig. Men ännu bättre kan jag bli.

jag ville nog inte komma någonstans med det här
en rad olika tankar
jag bara ville få ut

Fast också finns rädslan där, rädslan för att ingen ska tycka om en. Precis som man är.
Och vi människor har, bevisat, för många rädslor. Uppfunna rädslor, som inte är essentiella.
Om vi bara kunde bli kvitt dem skulle vi kunna leva ett mycket rikare liv.
Då skulle jag kunna leva ett mycket rikare liv.


godnatt!

Kommentarer
Postat av: Pierre

Äntligen ett vettigt inlägg!;)

2010-09-24 @ 16:57:48

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0