Is it all just wasted time...?

Ibland tänker jag på att det vore skönt att avsluta fb-medlemskap, blogg och allt sånt för att kunna fokusera på viktiga, vettiga saker istället. Men måste man göra den uppoffringen?
Jag vet inte, det är mitt svar. Det är så svårt att balansera nytta med nöje.
Och jag verkar inte kunna det.
Det skulle vara enklare att slippa distraheras om man genomförde det, det är främst därför jag vill det ibland.
Det distraherar mig från att göra viktiga saker.
Och vad är då viktiga saker? Jag skulle kunna göra mer viktiga saker, tänk vad bildad man skulle kunna bli!
Mer tid för att träna, röra på sig, läsa, skriva en bok? Det har jag alltid velat göra förresten.
Min vän Linus sa att jag borde skriva en bok om mitt liv, för att han skulle vilja läsa den haha.
Har tänt i dem banorna förr, men jag minns nästan inget av mitt liv dock. 
Tragiskt men sant. Så en sån bok blir det nog inte. Sen känner man sig inte tillräckligt duktig ändå.
Jaja, det här med att avsluta allt är bara en tanke, som återkommer ganska ofta. Jag vet fan inte.
Allt det här är ju kul, tycker jag. But is it all just wasted time?

Kanske behöver jag hitta ett sätt att verkligen distansera mig mer från allt det här. I shall try.

Ofta är det skönt att göra saker man vet att man inte borde, som att slösa sin tid på detta.
Men vad är det här egentligen? Slöseri på tid, skit.
Och varför känns det så rätt att göra fel?

Jag tänker för mycket, grubblar dagligen på existentiella frågor.
Haha. Kanske min svaghet men också en styrka i sig.

-
Jag behöver hela mig, så jag kan ge dig hela mig.
vore skönt att avsluta fb medlemskap, blogg och allt sånt
så man kan fokusera på viktiga grejer..
men måste man göra den uppoffringen?
jag vet inte.

Kommentarer
Postat av: Erica

jonas tycker också att jag ska skriva bok, men jag minns inget heller. sjukt hur man kan förtränga så mycket att nästintill allt försvinner.

2010-11-07 @ 11:49:59
Postat av: Haroime - Krokodilfilosofi & Människoidioti

Om du skrev en bok så skulle jag lätt läsa den!



PS: Din blogg äger!

2010-11-07 @ 14:36:42
URL: http://haroime.blogg.se/
Postat av: HORUS MILLUS

Ja, jag förstår inte att man kan förtränga saker så grovt att det verkar som att de nästan aldrig hänt.

Din bok skulle nog vara bra, Erica, för jag gillar hur du skriver :).

2010-11-07 @ 18:44:12
URL: http://shitstainbarbie.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0