Tre saker som är bra med mig själv!

Jaha då, här ska ni få höra :D. (Risk för en lång post)
Var nyss in på ptfia.se, vilket är en blogg som drivs av en söt tjej som heter Fia, som också är personlig tränare.
Hon delar med sig av en massa tips om både träning och kost.
Hennes blogg är en liten spark i röven för en sån som mig alltså, haha! Minst sagt peppande.
Jag kommenterade hennes inlägg om "tre saker som jag tycker om med mig själv" och tre personer skulle belönas med en länk. Jag fick en :D! Här är inlägget: http://ptfia.se/fina-ni/#Kommentarer

Jag har tänkt på det där rätt ofta på sistone, vad som är bra med mig själv.
Det är otroligt lätt att fastna i tänket att "jag är inte bra på något", eller har ingen bra egenskap, för det finns andra människor som är en miljon gånger bättre än vad jag någonsin kommer att vara.
Jag kanske är lite rolig, so what!? Det finns människor som är ännu roligare.
Jag kanske har ett fint leende, det kan jag tycka ibland.
So what!? Vad är jag jämfört med modellerna jag varje dag möter på reklampelarna som jag promenerar förbi.
Det är så lätt att känna att man inte har någonting. Bland de som har allt, blir man en som har inget.
Det serveras en bild av perfektion som inte existerar någonstans. Det ser så perfekt ut, men egentligen är det inte så. Jag hörde något gammalt citat som jag inte minns hur det gick, men det var bra. Poängen var iaf att det inte finns några normala människor, att de som du ser som normala är endast de människor du inte känner, eller bara känner lite grand.
Därmed finns det heller inga perfekta människor, bara en bild av dem.
Jag har förstått att det är idiotiska tankar jag har, och jag får ingenting utav dem. De plågar mig bara.
Jag tycker inte att människor som är ser perfekta ut måste vara de vackraste.
Lyser man upp och sprider glädje så kan man också bli det. Man måste bara tro lite på sig själv!

Jag uppiffad, och leendes! LE MER!




Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag rekommenderar en bok som heter Tisdagarna med Morris. Den är verklighetsbaserad och handlar om (visserligen) en gammal man som fått sin dödsdom, dvs en obotlig sjukdom som sakta leder honom till döden. Han träffar en gammal student (Morris är professor och har undervisat tidigare). Den här studenten har "allt". Han har skapat sig en karriär som får många andra att avundas honom, men han känner en tomhet inombords. Vad fattas? Varför kan han inte njuta av sina framgångar? Han är lycklig, eller är han? Vad är lycka? Osv. Det är en bok att ta till sig när vi tror att lyckan är att skapa sig ett liv i sus och dus i tron att det är i framgångarna den stora tillfredsställelsen finns.



Men gör den verkligen det?



Dagens moderna människor jagar lyckan, när den i själva verket finns hos oss hela tiden. Det gäller bara att plocka fram den utifrån de förutsättningar vi själva har. INte de förutsättningar och drömmar andra har.



Fraser som "alla andra" förgiftar oss. När vi tänker oss att "alla andra" så bör vi också tänka på att dessa "alla andra" vill också ha allt som "alla andra" har.



Och nej, normala människor finns inte. De skapar vi själva. Använder vi begreppet normala måste vi också använda oss av begreppet onormala, vilket leder till diskussionen om vad fasen som iså dall ör normalt/onormalt: Vems definition ska vi använda oss av?



Däremot finns det en hel bunt vanliga och ovanliga människor. Låter bättre. Vi är alla människor. Vissa saker är mer vanligt än andra, men inget är mer normalt/onormalt än annat.



Jag är helt övertygad om att vi hittar lyckan den dagen vi slutar jämföra oss med "alla de andra". Ingen kan ju skapa dig eller din tillvaro eller din lycka. Bara du själv. (Sen finns det ALLTID människor med åsikter om hur man ska leva och vilka mål man ska ha i livet (pengar, karriär, en jävla massa mästen som man EGENTLIGEN ogillar osv för att finna största möjliga lugn, trygghet och tillfredsställelse, men dessa ska man dissa fett fort. DU och bara DU vet vad du vill ha och vad som är bäst för dig i slutändan...)



Puss och kram på dig, min älva!

2010-12-31 @ 16:24:30
Postat av: Milla

Åh, måste nog kolla upp den boken :)!



Tack för de kloka orden, din kloka kärring!

Skämt åsido, hahahaha.

Det ligger väldigt mycket i det du skriver.



<3

2011-01-01 @ 19:26:35
URL: http://shitstainbarbie.blogg.se/
Postat av: Tanja

;)

2011-01-01 @ 22:49:03

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0