matsnack

Tänk om min pappa kunde laga mat, vad lycklig jag skulle vara då.
No offense farsan, men så bra är du faktiskt inte på det!
Jag har alltid tyckt att skolmaten var mycket godare än den jag fick hemma och undrade vad alla snackade om när de sa att den var så äcklig och nasty.
Jag hatar att laga mat, men jag älskar att äta. Hahaha.
Jag önskar att jag var bättre på det. Det är något jag försöker bli. Tror jag, lite.
Men jag finner det extremt svårt att göra flera saker samtidigt och stressar upp som fan.
Jag är ungefär uppvuxen på samma mat hela tiden, mest pizza och annan skit.
Sladdriga pommes, torr jävla kyckling från Kronfågel. Gud hjälpte mig om jag någonsin måste äta Kronfågels kyckling igen i mitt liv. Nä, hemma är vi inte några gourmekockar direkt.
Jag har heller inte växt upp med sås, jag är i princip såslös. Hahahaha.
Det lät konstigt. Jag menar att jag aldrig äter sås till någonting.
Grejen med detta är att man aldrig tänkt över att man behöver sås, om man inte fått sås.
You get my drift?
Jag har aldrig tänkt att jag har behövt sås, "det här skulle vara gott med lite sås till", för att det inte är vardag för mig. Jag har ingen SÅS!!!!!! Så jag kan tyvärr inte identifiera mig med er såsmänniskor.
Men nu har jag blivit lite mer såsig faktiskt.. lite.

Min pappa gillar heller inte starka kryddor eller stark mat, så det är inte heller min grej.
Jag hatar stark mat och sånt som är överkryddat.

Jag antar att jag kan tacka min pappa för att indirekt ha bidragit till en bättre hälsa för mig?
Såser och kryddor är ju inte speciellt bra att överdriva med.

Jag vet liksom inte var jag ville komma med det här, alls.
Mer än att jag vill bli bra på att laga mat, variera maten osv.
Snöar ofta in mig på just en sak och dör för den i några dagar/veckor och sedan så kommer en ny sak och så upprepas det. Jag tröttnar fort, haha.

Jag vill laga stuvade makaroner.
Jag tror inte att jag lär lyckas. Will the fear of failure keep me from doing it?

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0