Life of Millie.

Börjar få mersmak för detta med bilder och en liten medföljande text, tror jag. Det känns dynamiskt åtminstone. Kompletterande. Dokumenterar livet. Problemet är bara att jag har så mycket att säga om ALLT och inget. Jag tror min hjärna tar igen för att ingen riktigt orkat lyssna på mig genom årens gång.


Drack smultronsodan som bubblar så härligt i munnen och gluttade på allsången med pappa. Åh, Loreen. Rösten med stort R. Måste se Norlie & KKV i augusti ocksåååå. Tänk att jag har haft så tråkigt att jag tittat på Allsång på Skansen, händer inte ofta. Har tråkigt nu med = bloggar så jag har lite roligare.


Norpade åt mig syrrans tröja och kände mig väldigt "tribes woman"-aktig. Jag tar jämt hennes kläder, och hon irriterar sig på det. Orkar aldrig köpa egna, för det är så tråkigt. Besides, det finns viktigare saker att spendera pengar på, som knark och horor.


KÖPTE EN KORSORDTIDNING, som jag sa. Nybörjarkryss, loliz. Sedan två böcker jag läser. Velat läsa Åsa Linderborgs pappabiografi länge, sedan vi skrev nationella provet i gymnasiet i.. Svenska B!? Fastnade för texten där då vi fick läsa ett utdrag. Dras ofta till historier om trasiga hemförhållanden, kan väl relatera. Det är sån fruktansvärd tabu och det är skönt att veta att man nånstans ändå inte är ensam, trots att det känns så. Hyschhysch osv. Jag har de två senaste åren tror jag, börjat inse viktiga saker för min egen utveckling. Att ta tag i det svåra är key, annars står det bara och samlar damm. Sakta men säkert känner jag att jag kommer dit. Även om det fortfarande är riktigt svårt.
Språk och kön är en av mina gamla kurslittböcker. Väldigt intressant om hur vi genom våra talhandlingar befäster och skapar föreställningar om världen och i detta fallet - kön. Om hur viktiga orden är. Det har jag lärt mig och försöker agera utifrån. Väg era ord som guld på tungtippen, för de är värdefulla.
 
Kort inblick i mitt liv, visst vare roligt!? Såklart! PUSS!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0