nighty

Typiskt mig att fastna framför något random som går på tv, när jag egentligen borde sova.
Såg en dokumentär som handlade om slakten av delfiner i Japan.
Fyf.. ska inte börja skriva något mer än att man blir förbannad och ledsen i ögat.
Jag älskar delfiner, de är otroligt vackra djur. Jag tycker om djur över huvud taget, de är coola!
Och det var verkligen en bra dokumentär. Äcklet mot mänskligheten växer ju sig bara starkare för var dag som går, hahah.

Så här stog det om filmen i en beskrivning:

DOX: THE COVE
Amerikansk dokumentär från 2009. Japanska fiskare slaktar tusentals delfiner i en vik som varit hemlig - tills nu. Årets Oscarvinnare följer en elitstyrka av aktivister och filmare som bestämt sig för att sätta stopp på den grymma hanteringen.

Bra bra.

God natt förfan!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0