Kraften av nuet.

Hejsan alla blogreaders. Jag tänkte dela med mig av lite tankar om oro och annat.

Jag försöker med det här att leva i nuet. Det låter rätt klyschigt. Lite mindfulness ala Shitstain Barbie. Eftersom att jag tidigare har haft problem med oro och ångest känns det bra och sunt. Det här med att oroa sig jämt och ständigt, för allting. FÖR INGEN JÄVLA ORSAK SOM HELST. Trots att jag _vet_ att saker kommer gå bra, känns så otroligt jävla energikrävande. Och att det tar så extremt mycket tid, tid en skulle kunna ägna åt annat. Vill bara få bördan att lätta.

Det handlar om att släppa taget. Om att våga släppa taget - om sig själv, om sina rädslor och sina egendomar. Att slåss för något istället för emot något. Men jag tror att en kan slåss för något, samtidigt som en slåss emot något (även om det må vara indirekt). Det är den positiva kampen som räknas. Det kallas ju att ”slåss” för att det däri finns ett uttalat motstånd.

Men, att lära sig att leva i nuet, inte oroa sig över framtiden då vi ändå bara existerar NU. Eftersom allting vi har är det här ögonblicket vi är i just nu. Släppa taget. Känna friheten som det för med sig.

allt vi har är nu.

Det gör mig lugn på nåt sätt. Kraften av nuet, omfamna den!

 
 
 

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0