don't break me down

Sitter med pappa och diskuterar ekonomi. Det är aldrig en bra grej. Han frågar ifall jag och min syrra inte skäms, som levt på stackars honom så länge. Och påpekar att jag och syrran är dåliga tjejer för att vi inte ens kan baka/laga mat, för sånt ska tjejer kunna. Liksom, hahaha. Jag vill fråga: skäms inte du, som rustat dina barn så illa inför vuxenlivet!? Skäms inte du för att du inte givit dem någon trygg grund att stå på under hela deras liv. Infantiliserat dem. Att du är en så stor bidragande faktor till att de idag inte är hela människor!? Att de mår SKIT, och har känslomässiga problem. Men det går inte att resonera, så jag skiter i det. Linjen bryts, och samtalet ebbar ut.
 
JAG BLIR SÅ FRUSTRERAD

just såna här stunder känner jag mig så ensam och föräldralös en människa bara kan bli

I belong to no one.

Kommentarer
Postat av: Jennie

kram!

Svar: <3
Milla V

2013-04-25 @ 19:58:02
URL: http://tindrakarat.blogspot.com
Postat av: Sofia

<3

Svar: <3!
Milla V

2013-04-26 @ 10:38:20

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0