Att ta hand om sig själv.

Gick på min promenad, den varade ungefär i 40 minuter. Inte en kotte ute heller, skönt.
Förut när jag var på promenad och möttes av människor med hundar och barnvagnar undrade jag: hur gör de?
Hur klarar en människa av att ta hand om ett barn, eller en hund, eller det sjukaste av allt - båda två samtidigt.
För mig förefaller det obegripligt, samtidigt som jag tycker att de som orkar förtjänar stora eloger. Det verkar ju så lätt! Jag kan inte ens ta hand om mig själv så hur man klarar att ta hand om ett husdjur eller ett barn plus sig själv är för mig ett mysterium. Fylls av beundran för er liksom.

Jag tänkte på att flytta hemifrån också. Det skulle bli ännu svårare, just för att jag inte kan ta hand om mig själv.
Jag skulle med all säkerhet aldrig äta och ständigt gå runt i smutsiga kläder.
Det har aldrig varit en prioritet för mig, att ta hand om mig själv. Jag bryr mig inte speciellt mycket.

Ansvarstagande har ju aldrig varit min starka sida, nej. Jag är som ett litet barn.

Hur klarar ni andra av det?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Sv; haha nej precis inte varje dag det händer ;)

2012-01-16 @ 01:01:36
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0