kroppsligt

Jag skulle vilja tro att mina minipiller gör mig mindre mat och godissugen.
Och det är ju ganska fantastiskt!
Jag som alltid varit sugen på gotttttegrejer. Ni förstår inte ens vilka sjuka ätarstunder jag kan ha.
Tar ut allt jag hittar i kylskåpet och vräker i mig så det står härliga till. Som en sjuklig fetis.
Food is a drug. So is sugar.
Så det här som hänt är mycket underligt. Men det är bra.
Har ju gått upp i vikt den här tiden jag varit arbetslös. Men nu försöker jag träna och hela den baletten.
Går rätt bra, den enda grejen som någonsin varit jobbig är att allt fett jag har sitter kring buken. Jag vill ju ha en Lady Gaga-överkopp! Brösten kan jag glömma, han där uppe gav mig ett par myggbett.

What can I say? Jag har dåliga gener. Kvinnor som först och främst får fettutdelning kring buken istället för rumpa och höfter riskerar i större grad hjärt och kärlsjukdomar. Att ha fettutdelning kring rumpa och höfter är tvärtom inte alls lika farligt.
Fett kring magen är också det svåraste att få bort. Det går ju inte att punktförbränna, vilket verkligen suger. Tränar man kondition så förlorar man även fett på andra ställen automatiskt, de ställena man kanske vill ha kvar fett på. Därför måste man även träna styrka för att bygga upp muskler så man får någon slags form på sin kropp (om man nu inte har det redan, vilket jag inte har).
Det gör mig kluven. Om jag nu inte brassar på med en massa styrketräning, och det kan jag inte göra hemma, så kommer jag när jag gått ner i vikt se ut som ett streck. DET VILL JAG INTE. Jag vill inte se mer ut som ett streck än vad jag gör nu, bortsett från fettet som finns då.
Jag kan inte ta det!

Sedan undrar jag också om det verkligen är värt det, att få bort dessa kilon från mage/rygg.
Räcker det inte med att vara hälsosam? Just love yourself and you're set, liksom.
Like Lady Gaga says it.
Ja, jo, men jag vill för en gång i mitt liv ha en platt mage, något jag aldrig haft. Och det är väl inget fel på min önskan?

Jag vet att jag inte är fet, jag lider inte av fetma på något sätt, men bara dem där förbannade kilona jag alltid haft runt magen och ryggen. Vore kul att se om jag kunde få dem att försvinna.
Annars är jag jävligt bra på att täcka över mina brister. Gömma dem.
Det är därför ni kanske nu tänker att ni aldrig sett något av det jag nämnt.

Trust me, jag är en mästare på det här. Jag har ju övat länge!

Kommentarer
Postat av: Kittie

Sauna belt haha!

2011-03-04 @ 13:37:30
Postat av: Celena

Fixera dig inte allt för mycket om din vikt bara för du har en jättefin kropp, Milla! :) Hela du är som en söt liten sockertopp!

2011-03-04 @ 16:28:09
URL: http://celineangelic.blogspot.com

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0