restankar.

Imorgon far vi.
Systra mi och jag, till London. kanske låter som en tjatmaja då jag upptagit flera inlägg med att nämna detta ( leker viktig och världsvan), men det är en stor händelse i livet. Det som är litet för någon, kan vara stort för någon annan. vissa är mer privilegierade, själv trodde jag aldrig att jag skulle få resa. resoskulden ska tas!
Känns bra att börja med en plats som inte är för långt bort, där det finns mycket som lockar, och en dör för brittiska dialekter. kommer bara gå runt och lyssna på när folk pratar, haha.

Måste erkänna att jag är nervös över att resa för första gången (allmänt nervöst/ångestlagd person) och så hände terrorattentaten i Bryssel, idag. Det är så oroligt i själva VÄRLDEN att det inte är konstigt att en är orolig i sitt eget sinne, det är en reflektion. Alla tankar till de berörda av hemskheterna, och alla de som lever under terror varje dag. Det är något vi aldrig kan föreställa oss.

Tillbaka till restankarna..
Känns inte optimalt att flyga nu, läskigt, men hoppas att allting går som det ska.
Jag har utforskat mindre än en procentdel av världen, en insignifikant pyttedel. undra om jag kommer få mersmak eller ej. spännande att se. det finns en hel värld där ute som väntar på mig, som jag har kvar att upptäcka.

När en tänker på det är ens egen värld så otroligt minimal, allt det en känner till. Vill en expandera sitt sinne tror jag att det är viktigt att uppleva att det finns andra platser än det som en kallar "sin värld". en vet så lite, om livet. Bara det en själv känner till. and its not enough.

Glad påsk, förresten, om ni firar det.

Vi hörs <3



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0