tanke x känsla

Känslokall.
Känslostyrd
känslosam
känslomänniska

Är jag bara en slav under mina egna tankar och känslor?
tankeslav. känsloslav.

Jag går i KBT och försöker lära mig att handskas med min felprogrammering. Lord knows it ain't easy. Vi identifierar oss så otroligt starkt med våra tankar och känslor. Jag försöker lära mig att lyssna på alla de röster som huserar innanför mitt huvud på ett sätt där de får lov att finnas, och inte döma för hårt.

Som ofta påpekats under behandlingens gång; hela livet är bara ett stort beteendeexperiment.
Rätt roligt om en tänker på det..

Tankar som uppkommer: Vem styr mig? Vem är JAG? och hur kan jag agera på ett sätt där mina falska föreställningar inte leder mig i en oönskad riktning? skapa ett slags handlingsutrymme.

Jag älskar att känna, och jag lever nog för att göra det, men ofta kan jag inte hantera det jag känner.
to be continued
 
En gammal bild på en favoritsolnedgång.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0