Sápmi Sisters

Är nog lite (mycket) förtjust i Maxida Märak.
Såg henne först när hon jojkade på Idrottsgalan med Mando Diao, blev direkt intresserad & tänkte "varför vet inte jag vem det här är?", å därefter i tv-sammanhang talandes om samers rättigheter. Något som också är intresseväckande i och med att vi vet alldeles för lite om Sameland och förtrycket som faktiskt råder. 
Så stencool brud att jag fullständigt smäller av. nu kan en följa hon och hennes minst lika coola syster Mimie och deras turnéliv i dokumentärserien "Sápmi Sisters" på svt och svtplay, det är ett gott tips från mig. Jag blir fascinerad av människor som besitter en sådan kraft, och brinner för sin sak samt berättar en annan historia än den vi är vana vid, en historia som är lika värd att höras.

ah.
fan asså, älskarom!?
 

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0