Min sommar.

Hallå i stugorna! Hur mås det?
Jag mår fint, dock överväldigad av trötthet. Ni vet ju kanske att trött är mitt ständiga stadie av varande. Å andra sidan är det ganska rättfärdigat att vara trött å urlakad efter att ha haft en sån jävulskt fantastisk fiin sommar som jag haft.

Jag är lite stolt över mig själv för att jag gjort den här sommaren till det den har varit, med hjälp av fina vänner såklart. För life is what you make it, töntigt men sant. Carpe yolo. Viktigt att ha fina minnen att tänka tillbaka på när vinterkylan river i en i december. Något som värmer i allt det kalla. Japp. ber om ursäkt i förväg utifall att den här posten innehåller ganska många utropstecken och det gör ont i era ögon.

lite saker som jag har haft för mig(tanken e att ni ska bli gröna av AVUND!!):

Jag var på Bråvalla, vilket jag skrivit om tidigare. Å det var awesome, en ny sorts tacksamhet inför komforten en har hemma väcks ju alltid till liv när en bor i tält i flera dar med tillhörande pissväder. Tanken på hur privilegierad en är. Annars gillar jag ju det där med att leva ganska enkelt och primitivt, träffa härligt folk och ba svina runt är min refräng. Och jag älskar ju livemusik.

I början av augusti var jag på Dans Dakar med min kompis Munõz och fick se mina idoler i Die Antwoord spela för första gången. Det gjorde mig så lycklig!!!! En av sommarens bästa dagar ärligt talat. Ni vet när allt klaffar så fint!? GOSH.
 
Sen besökte jag min titsistah Therro i Skåne, åkte tåg heeeeeela vägen till Malmö på egen hand. Kändes som lilla Millie i den stora världen typ. Är icke världsvan, men jobbar påre. Hade aldrig varit där nere förut, och var lite nervös över det. Känner att jag förtjänar någon slags medalj för detta!? Tycker det är lite galet att en kan åka tåg i några timmar och sen befinna sig någon helt annanstans i Sverige.
Jag var där å våldgästade i några dagar, vi gick på Malmöfestivalen osv. Fick se fothermucking Turning Torso å havet!!! Tvyärr var det tråkväder när jag var där. Höjdpunkten måste ju ha varit att glo på First Aid Kit och Full Patte live. SÅÅ BRA!!!! Och Therese är ju i en klass för sig att umgås med. Men nu har hon lämnat landet för att pröva sina vingar i Paris, u go my gurl!

Jag har fått tillfälle att träffa å gå på Homeparty med en av mina största förebilder, Gudrun Schyman(!!!!!!!!!!!!).
Tappade typ talförmågan, hahaha. Det är ju nästan så en inte VILL snacka med människor en ser upp till så oerhört, för en vill inte spräcka bubblan eller att ens bild av den ska förändras. För mig är det ingen person liksom, utan något "över" mig. Jag är en fangirl av rang. Hade en härlig roadtrip till å från homepartyt med några Fi-vänner i alla fall :).

Och som spiken i sommarkistan var jag i helgen på kryssning tillsammans med Isabella, Eve å Jossa. En mår alltid som bäst när en hänger med dem! Roligare click går inte å finna. Tackar så hjärtligt mycket för det!

Summa summarum: Det har verkligen varit en musiksommar, och så många "firsts" som jag varit med om den här sommaren. Så många mödomshinnor som spruckit. Och jag är väldigt glad över det.

Det var väl ungefär allt jag hade på min blodpump(hjärta). 
Nu handlar allt om att hamna på rätt köl och komma i fas. Fridens liljor vare med er!

 

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0