Det finns bara en värld - eller ingen värld alls

Det är allvar nu, Europa står i lågor och allt det fina som byggts upp håller på att brinna ner. Samhällsutvecklingen skrämmer. Den skrämmer mig mer än den värsta sortens skräckfilm. Rasister, nazister, antiziganister, och över huvudtaget människofientliga tar plats i Europaparlamentet. Sverige tillhör Europa och det sker även här. Trots att jag är väldigt glad för Feministiskt Initiativs framgångar så är jag ledsen och förbannad över det det politiska läget.
 
Men vi måste komma ihåg att vi är en STARK motkraft, alla vi som tror på människors lika värde. Vi stöttar varandra, står upp för det vi tror på och det gör mig tårögd. Aldrig ska hatet få vinna. Not on our watch.

"Det finns bara en ras - människan.
Det finns bara en religion - kärleken.
Och det finns bara en värld - eller ingen värld alls."
 
Soraya kommer sparka röv i EU.
 

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0