Tack.

Namaste.

Jag låg igår natt och tänkte på ordet tack. Det är ett ord som rymmer stor betydelse. Sedan tänkte jag på hur sällan jag använder det ordet, det är nog för att jag inte är van vid det. Jag är inte van med att säga tack och jag är inte van vid att bli tackad. Men det är ett viktigt ord som alla behöver få höra ibland - när det är befogat. U know me, slänger mig aldrig med ord som jag inte menar. Det är inte det att en inte är tacksam, men en tar ofta saker för givet. Fast sedan kan ju tacksamhet självklart yttras på annat sätt. En behöver inte alltid ta orden i munnen för att visa sin tacksamhet.

Jag ska hur som helst öva på att säga tack till folk i min närhet. Säger nog fan tack mer till olika sorters servicepersonal än vad jag gör till min egen familj och friends.

Så tack. Tack för att ni alla är dem ni är och för att ni finns.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0