åsikter.

Ett haspigt litet inlägg om det här med åsikter.

Människor är så jävla enfaldiga med sina åsikter, deras rätt att tycka och uttrycka det de tycker. Och att vissa inte bemödar läsa på liiite om ett ämne innan de uttalar sig. Sorry, men jag tycker personligen inte om att uttala mig om något som jag inte vet ett skit om det. Ba, hur lång tid tror ni inte det har tagit att bilda de åsikter jag har!? Det är inte som att de ramlade ner från himlen och in i mitt huvudet utan vidare. Hur många böcker, tidningsartiklar, krönikor etc etc har en inte läst och byggt upp sina kunskaper och åsikter på!? Förlåt men jag har svårt att va pedagogiskt ibland. Fast jag är ödmjuk, fattar att folk inte vet allt och jag har själv stora kunskapsluckor att fylla.
Om en är genuint intresserade - frågaaaaa, inte stövla in med grovt hatiska åsikter om någonting en inte vet ett dugg om.

Gudrun vad jag låter härskig just nu. Ha överseende.

En åsikt är aldrig fakta. Men jag gillar att basera mina åsikter på fakta, och ha belägg för att det jag tycker är rätt/sant/whatever.

För det här om feminism, och varför den behövs är just eftersom att vi inte är jämställda. Det är inte bara åsikter, det är kunskap och fakta.

Att sen exkludera människor på grund av deras åsikter är dumma kan jag tycka är fel, men strider ens åsikter emot mänskliga rättigheter och alla människors lika värde ja då är det ingenting jag tar lätt på. Skilja människor ifrån deras åsikter är såå svårt. Svårt att dra en gräns.
 
haaaaaaaaaa AVREAGERAD!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0