GIRLS!


Serien på allas (blygd)läppar just nu: Girls. Jag måste faktiskt krypa till korset och säga att även jag har börjat gilla den! Jag såg det första avsnittet för längesen och tyckte det var uruselt, fattade inte alls hajpen. Så jag sket i att fortätta kika. Men eftersom att verkligen ALLA talat så gott om den var jag tvungen att ge den en andra chans, jag är ju så bra på att ge saker en andra chans och att omvärdera (är en fantastisk människa).
När den började gå på svt tänkte jag titta lite på lattjo och fastnade, ty den fick mig att skratta hysteriskt. Tv-cirkeln efteråt fångade också mitt intresse. Tankade hem resterande avnitt och har nu sett hela första säsongen!
Hela världen har Girls-fever just nu! och jag vill inte va sämre.

Tankar om serien: Hatar Marnie, Marnie är dessutom kanske det fulaste namnet ever!? (En vidrig häxa i True Blood hette Marnie så jag har dåliga erfarenheter av det namnet) Man vet liksom att en person som heter "Marnie" kommer vara en hemsk person. Hon är en egocentrerad bitch. Shoshanna är jobbig, kan inte någon snälla skjuta henne!? Sedan säger hon helt random saker som ibland kan få mig att skratta. Jessa är galen, får inget riktigt grepp om henne. Det går upp för mig att jag kanske inte gillar någon av personerna i serien egentligen, hahaha. Hannah är den som känns mest sympatisk åtminstone. Men den har ändå något; bra, roliga repliker, igenkänning. Komiska och intressanta situationer som uppstår. Kanske är det rätt uppfriskande att få följa människor som inte är porträtterade som "gillbara", utan som är nyanserade, vilket ju alla människor faktiskt ÄR. Det känns fascinerande, kanske lite därför man tittar också, för man hoppas de ska göra nåt så man förstår dem eller gillar dem mer, hahaha. Samtidigt tycker jag om att serien öppnar för en annan syn på kvinnlig sexualitet och den kvinnliga kroppen än vad som vanligtvis visas på tv. HEJA HEJA! Det behövs ju verkligen. Jag beundrar Lena Dunham!

För att inte tala om musiken i serien, den är GRYM. Många av låtarna sätter sig på hjärnan.

Jag har andra säsongen yet to see, so I'm in for a treat!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0