Kattriarkat eller patriarkat?

Hata mig inte nu, men jag tycker inte om katter. (Jag tycker om dem, i abstrakt mening)
Jag hatar även fåglar(duvor, skator, kråkor), fastän jag tycker att andra sorter kan vara vackra att titta på.
Katter brukar alltid stirra på mig med en jävulsk blick, vilket gör mig pissrädd. De följer efter mig och deras ögon borrar sig djupt in i min själ med budskapet "vi ska mörda dig". Jag skojar inte, är SJUKT rädd när de går efter mig och stirrar, men så är jag ungefär rädd för allt i hela världen (hundar, fåglar, fläktar, jordklumpar etc).

När man studerar genus pratar man väldigt mycket om ett patriarkat, vilket jag tror de flesta vet vad det är. 
Men jag börjar snarare fundera på om vi inte lever i ett kattriarkat istället.
THERE, I SAID IT!

Katter, katter är precis överallt och jag hatar katter.
De invaderar det offentliga rummet, ingenstans får man vara ifred.
Och det värsta är ju att människor är tokbundis med dessa små djuren och inte ser vad som håller på att ske.
Det hela är en konspiration och samtidigt skriker upprörda kattvänner "HUR KAN DU HATA KATTER???????????? VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG MÄNNISKA" till mig. Är jag den enda som har ögonen öppna för vad som håller på att hända!? 

Bevismaterial över hur katter håller på att ta över världen:
Kattbilder över hela Facebook
I can haz cheezburger, lolcats
Kattbilder på Instagram
Musikalen Cats
KATTER ÖVERALLT PÅ HELA JÄVLA INTERNET!

Need I say more? Steg för steg håller katter på att ta över världen.
Kitler is on da fucking rise! and don't say you weren't warned.


(Nej, jag hatar inte katter. Men jag är inte intresserad av vad ditt lurviga lilla kattskrälle ställer till med för hyss. Hur "rolig" hen är. Ooooj, hen drog i en tråd, så tokig hen är. oj hen hade sönder en skål. ooooj sån tokig liten katt, min lilla bebis! Oj, hen tog ett litet steg till vänster. Oj, hen gjorde det och det och det ÄR FAN INTE ENS REMOTELY INTRESSANT ATT HÖRA OM. Spara mig beskådan, bara. KATTER. ÄR. INTE. ROLIGA. DE. ÄR. TRÅKIGA.) Besattheten folk har av sina djur alltså.

Visst, det FINNS roligheter med katter men att dokumentera varenda jävla steg ens katt tar och kalla det för gulligt driver mig fan till vansinne. (GÖRVADNIVILLMEDERAKATTERIDON'TCARE) Samma gäller för folk med barn typ. Jag har aldrig haft en katt själv, så kanske kan jag inte relatera, inte barn heller. Men så känner jag, kanske saknar jag någon betydelsefull gen eller nåt.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0