jag skrattar åt mig själv

Vrålade nyss detta högt och arg: MIMMI, SLUTA ÄTA UPP ALLA BINDOR!!!!!!!
srsly, I need a maxipad. Hahah, kom ihåg i typ åttan när jag såg nån amerikansk serie där de sa maxi pad och jag lärde mig vad binda hette på engelska. gick jämt runt och sa maxi pad. Jag kunde få såna där ryck, hörde ett ord och gick runt och sa det hela dagarna långa. Det får jag fortfarande.
Men hahaha så jävla fult egentligen! ??? och helt ologiskt. Det är ju logiskt att tampong heter "tampon" på engelska men maxi pad = binda? man ba whaaaat? you guys with me!? shit vad många utrops och frågetecken det blev härå.

Men, ser ni att jag aldrig kan hålla mig till ämnet. Samma problem har jag i skolarbeten också, vet inte vad som är viktigt och bör lyftas fram, kan sållas bort. SÅ OTROLIGT JOBBIGT. Tar tillslut med allt och det blir rörigt. Ska jag göra nåt efter eget huvud blir det bara rörigt. that's a fact.

Men tillbaka till varför jag skrek så... jag gjorde det en gång förut. Ni vet när man blir frustrerad och inte får fram orden plus att man är jävligt dålig på svenska, uppvuxen i invandrartätt område och kommer från en finsk familj. Ni vet då?! Ja, då är man inte särskilt bra på svenska över huvud taget. Har sagt jättefel grejer när jag var yngre, som jag lärt mig hur man säger av min pappa. Hahaha. Jag frågade honom om han visste vad ordet "dygd" betydde igår, och han trodde jag pratade om "tyg". Det var ganska kul ändå. Hatar ordet "dygd", glömmer jämt vad det betyder för jag verkar aldrig förstå det till helhet.

Ja, ibland händer det att man skriker saker som "sluta äta upp alla bindor" när man är trött, arg, dålig på svenska, vill ha en nattbinda för det är natt och börjar asgarva för att det lät cepigt.

jag ska tillbaka till tentaplugget nu! I'mma hang in there

kissies

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0