Internationella kvinnodagen!

Internationella kvinnodagen!
Den handlar knappast om att ge kvinnor fördelar, snarare om att uppmärksamma ojämställda företeelser mellan könen. Jag vill inte gratuleras för att vara ett kön, jag är mer än ett kön.
Vi är alla MÄNniskor, right!?
Att hylla ett kön är att cementera föreställningar om hur könen är och fungerar kontraproduktivt.
Go krönika:
http://allehanda.se/start/kronikor/1.4456993-i-dag-ar-det-en-sorgens-dag

Annars då? Herregud, min aptit ligger idag på en 2:a om tio är det högsta på skalan.
FAN. Har ätit ett ägg och tre kakor, kakorna till frukost och ägget vid fem.

Ska nog ta och sätta min hunger i en skala hädanefter och se hur den ligger till varje dag. Vissa dagar skriker magen och jag ger den föda trots att jag inte har lust. Andra dagar känner jag ingenting.

Ska se på tv och fortsätta med plugggggget! MOTIVATION TACK?

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0