idag är det fredag

Chacha bloggen! Det är fredag, jag har just avslutat mitt seminarium och sitter i biblioteket och skriver blogg.
Det har jag aldrig förut gjort, it's a first wohoo.
Vi är inne på kön i historien och jag kan säga att den här delkursen inte är att leka med. Femhundra jävla sidor att läsa på en vecka, haha. Ni kan tro att jag drunknat i läsning! Har inte ens hunnit läsa allt det där, med all förståelse.

Jaja, fredag var det. Men jag känner att jag har så mycket att göra att jag inte kan ta helg.
På seminariet analyserade vi boken Det går an från 1839. Boken var faktiskt bra! believe it or not. Did they chuka chuka boom boom or not? The big Question of the day! Och det är intressant hur saker som förr i tiden  sågs på som väldigt radikala tankar och åsikter idag tas för givna och vi ser som självklara.

Hatar mig själv lite för att jag har en massa saker och säga men inte gör det under seminarierna. gaah.
Och på tisdag har vi debatt (igen - hyr en lönnmördare och mörda mig innan detta datum tack) och ska ikläda oss rollen som manshataren Strindberg. Kan bli intressant åtminstone.

Nej, ska läsa lite, kolla upp tågtiderna, åka hem och spatsera på stan med syrran i jakt på vårskruuuud.

PEYZ!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0