!

Appropå Nationaldagen (och allt som kommer med den), som nu är förbi... jävla fet låt här nedan. Skruva upp.
Jag känner en väldig tacksamhet över att få ha fötts och vuxit upp i Sverige. Jag har haft tur, men vissa har inte samma tur. Det är ju enbart tur, jag bestämmer inte att jag ska sättas till världen eller vart jag ska födas och växa upp.
Och det är något jag kan tänka på ibland, att jag älskar Sverige. Tillsammans med det faktum att jag en gång har varit en spermie, och att jag simmade snabbast och sitter här idag. Jag förundras av det faktum att jag simmade SNABBAST. Känns ju inte likt mig att vinna en enda grej i mitt liv. Att jag har varit en sån där pyttepartikel.
Jag tycker därför att livet är en gåva. Såna här tankar kan få mig att gråta, av lycka. Hahah. Det kanske låter stört!? Ba här sitter jag och gråter för att jag en gång var en spermie och nu är en fullvuxen (nåja) människa. Hela den resan, den är så spännande för mig. Ja, jag tror jag finner något vackert i det allra fulaste och konstigaste!? hahaha.
Anyways. Här är ett par saker som jag tycker är bra med Sverige:
Demokratin, den fria skolgången, gratis sjukvård, yttrandefrihet, att det är ett ganska sekulariserat land, svensk sommaaaar, den höga jämställdheten, öppenheten och det accepterande klimatet vi har. Naturen.
Skulle kunna skriva sååååå mycket mer. Känner massa kärlek. Men detta får bli slutet på mitt ömhetsbevis.
Vad tycker ni om med Sverige?


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0