I was born a slow motherfucker

Jag har suttit och läst i fyra timmar ikväll, och jösses vad sakta jag läser.

Jag har koncentrationssvårigheter, så stor självkännedom har jag åtminstone. Jag har alltid känt att jag har lite svårare att förstå än andra. Det är inget kvitto på att jag är dum i huvudet, trots att det ibland kan kännas så.
Det svåra är att hålla ett bra tempo och samtidigt verkligen TA IN det jag läser.
Jag läser sällan böcker, trots att jag tycker om det. Men det tar för lång tid för mig, och jag blir rastlös.
Läser jag fort går ingenting in, det är bara ord. Läser jag sakta så går det in. Nu hakar jag upp mig på stycken, kan inte ha något som stör mig i bakgrunden. Blir lätt såhär: HÅLL KÄFTEN PAPPA OCH MIMMI FATTAR NI INGENTING ELLER. SÄNK LJUDET PÅ TEVEN. STÄNG AV MUSIKEN!! PRATA INTE MED MIG JAG FÖRSÖKER LÄSA!!!!!

Det blir en hel del läsande de här månaderna framöver, och då får jag ligga i extra mycket. Mest känns det som ett evighetsprojekt när jag ska läsa och jag vill gå och göra annat, men då får jag bita ihop. This is far more important, yo. Jag har extremt svårt för att minnas saker, och det är inte till min fördel direkt. Inte när jag läser på högskolan. Men vår lärare bad oss föra loggbok, kan bli ett steg i att försöka uppdatera mitt minne hela tiden och därmed hålla det färskt. Det har jag redan börjat med. Ni vet ju att jag är en hetlevrad person med åsiktstourettes och kan skriva hur mycket som helst om vad som helst. Finns ingen hejd.

Mitt ansikte är torrt, jag har slut på min fuktighetskräm. Fuck. Jag är trött. Intressant inlägg va.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Sideshow

Jag gillar - Ni vet ju att jag är en hetlevrad person med åsiktstourettes delen :) hahahah skön du är.



det låter som att du faktiskt har ADD med tanke på din låga koncentrations nivån och ditt dåliga minne.

2012-01-26 @ 03:23:26
Postat av: Shitstain Barbie

Möjligt att jag istället har ADHD brorsan ;))))).

2012-01-26 @ 13:14:01
URL: http://shitstainbarbie.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0